5.9.2016

Respecte Plan Himalaya

yaks_line

P1060847-banderoleskhumbuDSC_0339-neneskanchhen

P1090665_swayambhunath
DSC_0511-xweb
DSC_0460-nenkandhhen
P1070045-xweb
501-xwebP1070369-nenkhumbu

.
A Plan Himalaya pensem que viatjar no és simplement veure una sèrie de monuments o paisatges. Per a nosaltres viatjar és una aproximació a la cultura, a la gent. Viatjar és experimentar i aprendre.
Per això intentem que a totes les nostres rutes s’hi trobi aquest esperit de descoberta. No ho donem tot fet. Volem que els nostres viatgers treballin una mica el seu viatge, que no es limitin a seguir un guia que els deixa anar un rotllo aprés de “carrerilla”.

Els guies
En aquest sentit busquem i rebusquem per trobar els guies que ens agraden, els que entenen la nostra filosofia, la nostra manera de treballar. I no és tan fàcil com sembla! Els nostres guies no omplen el cap dels viatgers amb rotllos sobre història, guerres, reis, i segles, més aviat els faran veure els petits detalls que defineixen un país que estimen. Deixaran un ampli marge de llibertat als viatgers, però sempre estaran atents a les seves preguntes i necessitats.
Treballem amb guies de parla espanyola y anglesa, tot i tenint en compte que no hi ha gaires guies de parla espanyola que compleixin el perfil que volem. Intentem també treballar amb noies, tot i que de moment no n’hi ha cap guia de parla espanyola entre nosaltres.
Una cosa molt important que també ens defineix és treballar amb la gent del país. Tots els nostres guies són locals. Hi ha agències que publiciten molt el viatge solidari, però després es porten els guies de casa. Nosaltres creiem que la veritable solidaritat és generar motors d’economia en el país més que no pas ajudes puntuals.

Tracte directe
Una cosa que ens defineix és el tracte directe i personal amb vosaltres els viatgers. És una part de la feina que ens encanta i que no volem perdre. Per això no aspirem a ser una gran companyia, perquè volem seguir mantenint aquest contacte proper, persona a persona.

Flexibilitat
Els nostres viatges són flexibles pel que fa a horaris, de manera que els viatgers poden allargar-se i gaudir més temps d’un indret ja sigui perquè el trobin més interessant, o perquè vulguin descansar o prendre un cafè, mentre que poden ser més breus en una visita que no els interessi especialment o fins i tot fer algun canvi sobre el previst. Normalment tot és possible, evidentment amb algunes excepcions com horaris de vols, etc.

Itineraris amb sentit
Quan creem els nostres itineraris mirem de donar-los un sentit, que cada peça encaixi, que tinguin una lògica, que de cada lloc se’n pugui extreure una cosa diferent, que sigui variat, i que tingui un ritme tranquil. Aquesta és la nostra voluntat.
Naturalment molts dels nostres visitants ho fan per primera vegada y la majoria no repetiran, per tant no podem obviar-los allò que sense cap mena de dubte és ineludible, però mirem d’afrontar aquestes visites, com tota la resta del viatge, d’una manera diferent, a vegades amb algun detall imperceptible, però que aproparan més els viatgers a la manera de viure i pensar de la gent del lloc que visiten.

Personalitzar
Podem crear nous itineraris per a vosaltres o personalitzar els ja existents. Els itineraris que hi ha publicats aquí funcionen perfectament, però també són una  base per a crear-ne d’altres. No posem sobre paper tot el que podem fer, per tant no dubteu a demanar-nos el que necessiteu. Si encaixa amb la nostra filosofia de treball ho podem fer, així com viatges d’incentiu, d’empresa, d’aventura, meditació, budisme, ioga, amb guia o sense, etc. Podem gestionar la totalitat d’un viatge com també només una part dels serveis per a viatgers més independents.