Vés al contingut

Condicions de contractació

 

Les condicions del contracte de viatge entre cada viatger, grup de viatgers o agència de viatges (a partir d’ara “client/s”) i l’agència de treks i viatges PLAN HIMALAYA Pvt. Ltd. (a partir d’ara “Plan Himalaya”) amb Llicència de Turisme número 1454 i Registre d’Empresa número 94196/068/069, domiciliada a Tokha Road 8, Gongabu, Kathmandu, Nepal, es regeixen d’acord amb el següent:

 

1- Formalització del contracte

Un cop s’hagi acordat entre els clients i Plan Himalaya l’itinerari i el format final en què es faci el viatge es considerarà que aquest viatge està acceptat per ambdues parts i queda legalment contractat de la següent manera:

    • Un cop els clients confirmin per correu electrònic, whatsapp o qualsevol mitjà de comunicació escrit l’acceptació de l’itinerari de viatge descrit al document, Plan Himalaya tornarà a enviar aquest itinerari amb l’estat “confirmat” al document. A partir d’aquest moment, el viatge és acceptat i els clients i Plan Himàlaia estan sota contracte i Plan Himalaya està compromesa a dur a terme aquest viatge sempre que se satisfacin els pagaments requerits per aquest d’acord amb el punt 2.

 

2- Pagament del viatge

Per als viatgers particulars:

    • Un pagament per avançat mitjançant transferència bancària del 40% del valor total del viatge com a reserva en ferm.
    • Un pagament del 60% restant en metàl·lic un cop aterrats al lloc de destinació i abans de començar el viatge.

 

Per a les agències de viatges:

    • Un pagament per avançat mitjançant transferència bancària del valor total del viatge uns 45 dies abans de l’inici del viatge.

 

Aquestes condicions són les condicions estàndard, però tant els percentatges com els períodes i les formes de pagament poden ser acordats d’una altra manera per ambdues parts en cada cas particular.

Els preus publicats per Plan Himalaya són en US$. La millor opció serà pagar en aquesta moneda, però en cas de voler pagar en una altra divisa, el client pot sol·licitar-ho i Plan Himalaya farà la conversió d’acord amb els tipus de canvi oficials. El preu amb la nova divisa haurà de ser aprovat pels clients.

 

3- Preu del viatge

El preu total del viatge per persona ve estipulat al document final de viatge acceptat per ambdues parts.

En cas que per situacions extraordinàries es preveiessin variacions significatives en els costos, tarifes, taxes o impostos de qualsevol dels elements que s’inclouen en un determinat viatge, Plan Himalaya es reserva el dret de revisar el preu donat. En cas que hi hagi una variació significativa del preu final, Plan Himalaya ho notificarà al client amb una antelació mínima de 35 dies abans de l’inici del viatge.

En cas que el client no accepti aquest increment de preu, té dret a cancel·lar el contracte i comunicar-ho a Plan Himalaya durant les 72 hores següents de rebre aquesta notificació. En aquest cas, Plan Himalaya reemborsarà les quantitats pagades d’acord amb la política de cancel·lació estipulada per a les cancel·lacions efectuades abans dels 30 dies de l’inici del viatge.

Els preus són vàlids durant un any a partir de la data en què el viatge està previst inicialment.

 

4- Modificació del programa de viatge

El client pot modificar qualsevol detall del viatge fins i tot després de la confirmació del mateix. Plan Himalaya farà el possible per realitzar la modificació sol·licitada en la mesura del possible o aconsellar una alternativa millor.

Si, com seria previsible, les modificacions impliquin un canvi en el preu final del viatge, aquest es notificarà al client que ho haurà d’acceptar. En aquest cas, s’estendrà un nou document de viatge que anul·larà qualsevol document de viatge amb data anterior.

Totes les condicions del viatge es poden veure alterades per condicions alienes a Plan Himalaya i, especialment, pel que fa a les condicions meteorològiques que poden alterar rutes i vols. Veure els punts 8 i 9.

Si, dins d’un viatge ja està en marxa, un o més components d’un grup decideixen no seguir el programa estipulat a l’itinerari contractat, queda entès que queden fora de la responsabilitat de Plan Himàlaia durant la seva absència.

 

5- Cancel·lació

Els clients estan en el seu dret de cancel·lar un viatge un cop hagi estat reservat i efectuat el primer pagament. Els reemborsaments dels pagaments efectuats es realitzaran d’acord amb la política de cancel·lació següent:

NOTA: Les reserves ja realitzades per Plan Himalaya a tercers proveïdors com companyies de vol, hotels, etc. podrien dependre de condicions de cancel·lació particulars de cada proveïdor.

 

    1. Cancel·lació per al viatge o trek complet:
      1. Cancel·lació anterior a 31 dies previs a l’inici del viatge: es retorna el 100% de l’import efectuat descomptant una taxa de US$70 per viatger en concepte de les tramitacions realitzades i la transferència bancària.
      2. Cancel·lació entre 30 i 8 dies previs a l’inici del viatge: es retorna el 50% de l’import efectuat.
      3. Cancel·lació entre 7 dies previs i l’inici del viatge o durant el viatge: no es retorna cap import
    2. Política de cancel·lació en cas d’anul·lació d’una part del grup:
      1. El preu total “per persona” varia en funció del nombre de persones que componen el grup. Si en un viatge format per un grup de viatgers un component (o més) d’aquest grup cancel·la la seva participació, el preu “per persona” dels components que sí que viatgen varia. Caldrà estudiar cada cas particularment tant pel que fa al nou preu per persona com a la part que es pugui reintegrar els components que cancel·len la seva participació.

 

6- Cessió de plaça

En el cas que un viatger no pugui realitzar el viatge, podrà cedir la seva plaça a una persona que reuneixi totes les condicions requerides per a aquest. La cessió haurà de ser comunicada per escrit a Plan Himalaya com més aviat millor. Aquesta cessió no incorrerà en cap variació del preu mentre no variïn les condicions de la plaça, especialment pel que fa al règim d’allotjament.

 

7- Allotjament

Els preus estan basats en els allotjaments detallats al pla en règim d’habitació doble amb esmorzar si no s’indica el contrari.

Plan Himàlaia reserva amb antelació tots els allotjaments (exceptuant els lodges/tea-houses durant els treks) i es re-confirmen tots just abans de començar el viatge i durant el mateix. Si per circumstàncies alienes a Plan Himalaya no fos possible allotjar-se a l’establiment esmentat, s’oferirà un allotjament de característiques similars sense cost afegit.

 

8- Condicions del viatge

Al web de Plan Himalaya hi ha publicada informació força completa respecte a les destinacions, les seves característiques, la seva infraestructura referent a carreteres, allotjaments, mitjans de transport, el clima, els preus i un conjunt de consells i informació de viatge. Plan Himàlaia encareix els viatgers a llegir aquesta informació, però aquesta informació no és legalment vinculant.

Així mateix, el viatger ha estat informat de les característiques pròpies del viatge contractat i sempre ha de ser conscient que en el terreny en què ens movem, com és l’Himàlaia i els països que configuren el seu entorn, les condicions meteorològiques poden condicionar la prestació dels serveis en els termes contractats i de la possibilitat que l’itinerari es vegi alterat, ja sigui per impossibilitat de fer un trasllat o activitat del programa, com per garantir la seguretat del viatger.

El viatger o l’agència de viatges entén aquesta informació i entén que la ruta i els serveis contractats es puguin veure condicionats per les raons de força major exposades.

 

9- Incompliment de serveis

Plan Himalaya és responsable de la correcta execució de tots els serveis d’acord amb el programa de viatge.

    • En cas que algun servei no pugui ser efectuat d’acord amb el pla previst o en les condicions previstes i sigui ocasionat per un problema que sigui responsabilitat de Plan Himalaya, Plan Himalaya es compromet a solucionar aquest problema de la manera més satisfactòria possible i d’acord amb els clients sense que això ocasioni costos afegits.
    • En el cas que, per condicions meteorològiques adverses, terratrèmols, problemes d’infraestructures, vagues, situacions de conflicte armat, o qualsevol altra situació de força major, greu i inevitable, i que no sigui responsabilitat de Plan Himalaya, algun servei no pugui ser efectuat d’acord amb el pla previst o en les condicions previstes, Plan Himalaya es compromet a solucionar el problema i sempre d’acord amb els clients, entenent que, si hi ha costos extraordinaris, aquests han de ser assumits per aquests.

 

10- Documentació necessària

Plan Himalaya és una agència receptora (in-bound) localitzada al Nepal i no es pot fer responsable del viatge internacional des del punt d’origen dels viatgers fins al primer punt de contacte descrit al programa corresponent. Per tant, els clients són els responsables i han de revisar que es tenen tots els documents necessaris (passaport, visat, etc.), que estan en regla i són vàlids per a aquest viatge. Mereixen una cura especial els documents de nens i joves menors.

En cas que sigui denegada l’entrada al país o es produeixi un retard rellevant a causa de manca de documents o que aquests no estiguin en regla, Plan Himalaya pot intentar facilitar assistència al viatger, però en cap cas serà considerat responsable d’aquest problema i el client haurà d’assumir les despeses addicionals en què es pugui incórrer.

Per als viatges internacionals que s’efectuïn dins d’un itinerari concret (normalment Bhutan i Tibet), Plan Himalaya verificarà que tota la documentació és correcta i vàlida.

Plan Himalaya ofereix informació força exhaustiva i actualitzada dels documents i requisits necessaris per a cada destinació. No obstant això, aquesta informació no és legalment vinculant i es recomana revisar per part del viatger la informació oficial respectiva, ja sigui a les webs oficials o als consolats.

 

11- Vols

Com s’especifica al punt 10, Plan Himalaya no contracta els vols internacionals dels viatgers des del punt d’origen i de tornada. No obstant això, pot ocasionalment oferir assistència per a la compra de bitllets de vol en línia si el viatger tingués problemes en la seva obtenció.

Plan Himalaya sí que es fa càrrec dels bitllets d’avió dels vols interiors i per als vols internacionals dins del pla de viatge com són els de Sikkim, Bhutan i Tibet.

 

12- Assegurança de viatge

Plan Himalaya recomana als viatgers la contractació al país d’origen d’una assegurança de viatge que inclogui assistència mèdica, repatriació, cancel·lació de serveis, etc. d’acord amb l’elecció i la necessitat de cada viatger.

En el cas que el viatge inclogui un trek per zones muntanyoses de l’Himàlaia, Plan Himalaya considera per a la majoria d’itineraris l’obligatorietat d’una assegurança que inclogui rescat a muntanya, inclòs rescat en helicòpter fins a una cota de 5.500 metres d’altitud (depenent del itinerari). En cas de necessitat, Plan Himalaya facilitarà al viatger el contacte amb la companyia d’assegurances i qualsevol assistència que possibiliti la bona atenció per a cada cas concret, entenent que això pot ocasionar algun cost extraordinari que el viatger haurà de resoldre. Plan Himalaya es compromet a facilitar tota la documentació necessària requerida per la companyia d’assegurances corresponent.

Plan Himalaya requerirà dels seus clients els números de pòlissa d’assegurança i els telèfons de contacte corresponents per poder agilitzar els tràmits en cas necessari, ja sigui per a les assegurances de viatge voluntàries com les assegurances de rescat obligatòries.

IMPORTANT: En cas que el client no obtingui cap assegurança d’assistència de viatge, decideixi prescindir de l’assegurança de rescat a muntanya o aquestes no siguin vàlides per qualsevol motiu, el viatger és l’únic responsable davant de qualsevol eventualitat i implícitament descàrrega a Plan Himalaya de qualsevol responsabilitat en cas de necessitat d’assistència.

 

13- Desacord i empara legal

Si davant de qualsevol eventualitat no hi hagués acord possible entre el client i el Plan Himalaya, essent Plan Himalaya una companyia nepalesa, l’autoritat competent per a la resolució del conflicte és l’Administració de Justícia del Nepal.

 

 

NOTA: Alguns viatges poden tenir condicions especials

 

NOTA sobre les decisions dels guies de muntanya: Els guies sempre intenten vetllar per la seguretat i la confortabilitat d’un trek, així com atenir-se a la legalitat pel que fa a permisos  i recorreguts. És per això que és imprescindible seguir les seves decisions, i encara que naturalment es poden discutir, el guia tindrà l’última paraula que prendrà en funció de com valora una situació donada i al viatger. En cas de discrepància profunda es pot contactar amb l’oficina a Kathmandu per dirimir i consensuar qualsevol assumpte sobre el terreny i mirar de trobar la solució òptima en cada cas.

Tot i així, si el client opta per no seguir les directrius ni del guia ni de Plan Himalaya, es considera que el contracte queda trencat i la responsabilitat de l’agència davant de qualsevol eventualitat que pugui ocórrer queda anul·lada a partir d’aquest moment.

 

NOTA sobre el pes que carreguen els portadors: En els nostres treks la limitació de pes que cada excursionista pot passar al portador és de 10Kg per persona. Ens prenem aquesta limitació molt seriosament a fi de garantir unes condicions de treball dignes per a l’staff que treballa per a nosaltres i, en definitiva, per a vosaltres. Si veiem que se supera aquest límit de 10Kg per persona, us requerirem que carregueu la part sobrant vosaltres mateixos o opteu per deixar part del material, segur que no imprescindible, juntament amb el que ja deixeu al vostre hotel.